كابينت باتري يو پي اس تليسان چيست ؟

 

كابينت باتري ups چيست ؟

كابينت باتري تليسان براي تمامي يو پي اس هاي سه فاز لگراند از 10 كيلو ولت آمپر تا 800 كيلو ولت آمپر.

كابينت باتري براي قرار دادن باتري هاي استاندارد با ظرفيتي بين 24 تا 105 آمپر ساعت طراحي شده است.

 

كابينت هاي باتري در 5 بعد مكانيكي مختلف موجود مي باشد كه قادر به تركيب باتري هاي مختلف حداكثر تا 63 بلوك، متصل به صورت سري و موازي، با قطب هاي مثبت، منفي و وسط و با حداكثر ولتاژ مي باشد.

d3_jmg0.png

 

ويژگي كابينت باتري يو پي اس چه مواردي بايد باشد ؟

 

ولتاژ اسمي 800

جداسازي باتري با پنل داخلي در پلي كربنات

سوئيچ ها و دسترسي حفاظتي از پايين و جلو

دستگاه هاي قطع و محافظ با سوئيچ نگهدارنده فيوز با فيوزهاي سريع NH (اندازه متناسب با برق باتري)

نگهدارنده فيوز سيگنال باز/بستن با ميكروسوئيچ كمكي

ورودي كابل از جلو به پايين

اتصالات كابل در پايانه هاي نگهدارنده فيوز

دسترسي كابينت درب جلو با قفل كليد و كناره ها و پانل هاي عقب قابل جابجايي

شيلتر خم ورق فلزي ضخامت 20/10

قفسه خم ورق فلزي ضخامت 30/10

درجه حفاظت IP20 (IP21 اختياري)

رنگ RAL 7016

بسته بندي با جعبه كارتن، پايه كابينت با دسترسي ليفتراك

 

كابينت باتري در مقابل قفسه باتري

اين هفتمين مورد از سري واحدهايي است كه تليسان به شما در مورد نقش باتري در سيستم منبع تغذيه بدون وقفه آموزش مي دهد.

 

در ابتدا در طراحي يو پي اس بايد تصميم گيري شود كه آيا باتري ها بايد روي قفسه ها يا كابينت ها نصب شوند. هر دو مزايا و معايب دارند. موارد زير ملاحظات طراحي معمولي است.

 

تكنولوژي باتري ups

 

باتري‌هاي اسيد سرب تهويه‌شده (كه اغلب به آنها «سيل‌آلود» يا «سلول مرطوب» گفته مي‌شود) كه گاهي در سيستم‌هاي بسيار بزرگ يو پي اس استفاده مي‌شوند، هميشه روي قفسه نصب مي‌شوند.

 

باتري هاي سرب اسيدي تنظيم شده با شير را مي توان روي قفسه ها يا كابينت ها نصب كرد. بقيه اين مقاله به ملاحظات مربوط به قرار دادن تليسان مي پردازد.

 

اندازه باتري يو پي اس

 

به طور كلي، هرچه باتري بزرگتر باشد (هم از نظر فيزيكي و هم آمپر ساعت)، احتمال بيشتري وجود دارد كه پيكربندي رك در نظر گرفته شود. هيچ قانون سخت و سريعي وجود ندارد، اما معمولاً هنگامي كه يك واحد باتري (تك سلولي يا چند سلولي) بالاتر از 100 آمپر مي شود، از نصب در قفسه استفاده مي كند. در زير آن، نصب كابينت باتري تليسان بايد در نظر گرفته شود.

 

تعداد باتري هاي ذخيره يو پي اس

 

تعداد هم به تعداد سلول‌هاي يك رشته و هم به تعداد رشته‌ها اشاره دارد. سيستم هاي يو پي اس اغلب در ولتاژ دي سي بالا (مثلاً 250 تا 800 ولت) كار مي كنند. بايد تجزيه و تحليلي در مورد اينكه آيا حداقل تعداد رشته باتري با استفاده از واحدهاي فيزيكي بزرگ وجود دارد يا چندين رشته از واحدهاي فيزيكي كوچكتر وجود دارد انجام شود.

چنين تصميمي خارج از محدوده نظرات تليسان اين مقاله است، اما شامل تجزيه و تحليل قابليت اطمينان (به عنوان مثال، كجا و چه تعداد از خرابي هاي تك نقطه اي مي تواند باشد؟) و قابليت نگهداري (مثلاً، چه زماني يك واحد براي يك فرد بزرگ است، بنابراين به تجهيزات حمل و نقل خاصي نياز داريد؟). هر اتصال سلول به سلول يك نقطه بالقوه شكست است.

افزونگي بسته به تعداد نقاط خرابي مي تواند قابليت اطمينان را افزايش يا كاهش دهد. هر چيزي بيش از 23 كيلوگرم (50 پوند) احتمالاً براي بلند كردن ايمن بيش از حد سنگين است. براي آستانه دقيق بايد از كدهاي ايمني محل كار محلي و منطقه اي استفاده شود

talisan.ir    وب سايت تليسان مقاله اي در اين مورد نوشته كه ميتوانيد مطالعه كنيد.

 

محل نصب كابينت باتري يو پي اس

 

به گفته تليسان باتري هاي يو پي اس بايد تا حد عملي نزديك به يو پي اس باشند.

آنها مي توانند در يك اتاق تجهيزات الكتريكي باتري هاي نصب شده روي قفسه هاي باز تقريباً هميشه نياز به نصب در اتاق باتري دارند. گاهي اوقات آنها در همان اتاق يو پي اس (يعني اتاق تجهيزات الكتريكي) نصب مي شوند. كدهاي محلي يا منطقه اي ممكن است تعيين كنند كه آيا باتري در اتاق برق مجاز است يا خير.

 

سيستم هاي يو پي اس كوچكتر (مثلاً تا 250 كيلو ولت آمپر) معمولاً مستقيماً به همراه كابينت باتري مربوطه در اتاق رايانه نصب مي شوند. يو پي اس و/يا كابينت هاي باتري ممكن است به گونه اي پيكربندي شوند كه شبيه قفسه هاي تجهيزات كامپيوتري استاندارد باشند..

 

سيستم هاي يو پي اس تليسان كوچكتر (مثلاً تا 250 كيلو ولت آمپر) معمولاً مستقيماً به همراه كابينت باتري مربوطه در اتاق رايانه نصب مي شوند. يو پي اس و/يا كابينت هاي باتري ممكن است به گونه اي پيكربندي شوند كه شبيه قفسه هاي تجهيزات كامپيوتري استاندارد باشند.

 

شغل تعميرات پكيج چيست و چه درآمدي دارد؟
توجه داشته باشيد كه اين روز ها يكي از مشاغل پر درآمد، شغل نصب و تعميرات پكيج مي باشد كه در شمار مشاغل فني قرار دارد و بازار كار آن نيز بسيار خوب مي باشد.
حتما شما هم اين موضوع را مي دانيد كه در حال حاضر مزاياي زيادي در پكيج هاي ديواري وجود دارد كه به نسبت ساير سيستم هاي گرمايشي ميزان درخواست از سوي مشتري جهت نصب آن افزايش پيدا كرده است ، به عنوان مثال تعمير پكيج در تهران در حال حاضر بيشترين تقاضا را در كشور دارد ؛ در نتيجه با ميزان افزايش تقاضا به منظور نصب پكيج قطعاً سرويس دهي و تعميرات اين گونه ابزار نيز زياد مي شود ؛ از اين رو شغل پكيج ديواري امروزه به يكي از بهترين و پر درآمد ترين شغل هاي فني تبديل شده است. در صورتي كه شما يك برنامه‌ريزي درست و همچنين نحوه نصب و آموزش تعميرات پكيج را دارا باشيد خيلي زود مي توانيد در اين زمينه موفقيت زيادي را كسب نموده و همچنين سودهاي كلاني به دست آوريد.
در صورتي كه شما دوست داريد شغل هاي فني را انجام دهيد و مي خواهيد به بازار كار اينگونه از شغل ها وارد شويد بايد توجه داشته باشيد كه نصب نمودن پكيج و تعميرات آن از جمله بهترين شغل هاي فني به شمار مي رود كه پس از كسب تجربه مي توانيد به خوبي از اين شغل در آينده استفاده كنيد و درآمد هاي زيادي را به دست آوريد.
در حال حاضر پكيج هاي ديواري با توجه به اين كه مقرون به صرفه تر است و مزاياي زيادي دارد همانگونه كه بيان شد بر ميزان درخواست استفاده از اينگونه پكيج ها روز به روز افزوده مي شود و شما از اين طريق مي‌ توانيد بر ميزان درآمد خويش بيفزاييد ؛ به عنوان مثال پروژه هاي ساختماني به گونه اي است كه حتماً جهت گرمايش از اينگونه وسايل استفاده مي كنند.
 به طور كلي اينكه اين پكيج ها داراي مزيت هاي زيادي است همواره موجب شده تا ساختمان هاي قديمي نيز به سمت و سوي اين سيستم گرمايشي جذب شوند و سيستم گرمايشي پيشين خود را تغيير دهند ؛ بنابراين اين مسئله نشان از كيفيت و امكانات ويژه اين پكيج دارد.
ممكن است همواره اين سوال برايتان مطرح شود كه به چه ميزان مي توان از شغل فني تعمير پكيج ديواري درآمد به دست آورد ؟
در پاسخ مي توانيم بگوييم بسته به مهارت، تجربه، تخصص و توانايي كه شما در اين زمينه داريد مي توانيد درآمد هاي زيادي را كسب نماييد ؛ به عبارت ديگر هر چقدر ميزان توانايي، تجربه و تخصص شما در اين زمينه بيشتر باشد ؛ بنابراين شما درآمد بيشتري مي توانيد كسب كنيد. شهر تهران به عنوان يك كلان شهر قطعاً نياز به افراد تعمير كار در زمينه پكيج و نصب آن دارد و افراد زيادي و همچنين ساختمان ‌هاي بيشماري در اين شهر وجود دارد كه به دنبال استفاده از پكيج و خدمات مربوط به آن هستند. در حقيقت شما به عنوان يك شخص نصاب پكيج و تعمير كار مي توانيد كار خود را در اين گونه از كلان شهر ها آغاز نماييد.
بهتر است بدانيد يكسري عواملي وجود دارد كه تاثير زيادي در كسب درآمد در شغل فني تعمير كار پكيج مي گذارد، به عنوان مثال از اين عوامل مي ‌توان كيفيت ارائه خدمات، مشتري مداري، تبليغات، ساعت هاي كاري و قيمت ارائه شده را نام برد.
به طور كلي نصاب و تعميركار پكيج ديواري به شخصي اطلاق مي شود كه موفق به كسب مهارت هاي مورد نياز در نصب نمودن تمامي برند ها و مدل هاي پكيج ديواري را شده باشد و همچنين توانايي برطرف نمودن بسياري از مشكلات ايجاد شده در پكيج ديواري را داشته باشد و آن ها را عيب يابي و تعمير سازد ؛ در نتيجه به منظور كسب موفقيت در بازار كار شغل فني تعمير كار پكيج نخستين گام كسب مهارت مي باشد.
همانگونه كه مي دانيد معمولاً پكيج هاي ديواري با استفاده از گاز شهري كار مي ‌كند ؛ در نتيجه همين مسئله باعث مي‌ شود كه اين شغل بسيار حساس به نظر آيد، بنابراين بي احتياطي به هنگام نصب و يا تعميرات پكيج احتمالاً خسارت هاي مالي و جاني ممكن است به بار آورد. پس توجه داشته باشيد كه اين مسئله يعني رفع مشكلات پيش آمده و عيب يابي پكيج از توان افراد عادي خارج مي باشد و تنها نصب صحيح و تعويض قطعات و همچنين تعمير دستگاه پكيج در توان افراد ماهر در اين زمينه مي باشد، يعني آن دسته از افرادي كه به عنوان تعمير كار حرفه اي شناخته مي شوند و از تجربه مهارت و دانش زيادي در اين حوزه برخوردار هستند. در نتيجه به هنگام تعمير يا نصب دستگاه پكيج حتماً از افراد حرفه‌ اي در اين زمينه بخواهيد تا اين كار را برايتان انجام دهند.
ممكن است بگوييد چگونه مي توان در زمينه نصب و تعمير پكيج دانش فني مربوطه را فرا گرفت ؟
 بهتر است بدانيد گذراندن دوره آموزش تعمير پكيج به صورت كاملاً حرفه‌اي معمولاً در آموزشگاه هاي معتبر برگزار مي شود، شما با شركت در اين گونه از كلاس ها هم مي توانيد گواهينامه مربوط به اين شغل فني را كسب كنيد و هم قادر خواهيد بود مدرك مورد نياز را به دست آوريد. با انجام چنين مراحلي خيلي زود به يك نصاب حرفه‌ اي و تعميركار ماهر شغل فني نصب پكيج تبديل مي شويد.
يكي از مهم ترين موضوعات جهت كسب موفقيت در بازار كار شغل فني نصب پكيج و تعمير آن مي توان مشتري مداري را عنوان كرد.
اگر قصد داريد در اين شغل حرفه اي شويد بايستي حتماً پيش از همه مشتري مداري را ياد بگيريد كه بدين منظور بايستي به خواسته ها و نياز هاي مشتريان توجه كافي داشته باشيد، همچنين رفتار درست و احترام گذاشتن به آنان در اولويت شما باشد. همواره سعي كنيد تا عيب هاي پكيج را در مدت زمان اندكي برطرف سازيد و نسبت به قولي كه به مشتري خود مي دهيد خوش قول باشيد ؛ يعني سر موقع به رفع مشكلات موجود در پكيج مشتري خود بپردازيد و آن را به فردا موكول نكنيد.
برآورد هزينه و تعيين قيمت يكي ديگر از مواردي است كه اگر بتوانيد با مشتري منصفانه رفتار كنيد و در اين زمينه هزينه هاي نجومي به مشتري نگوييد قطعاً همين مسئله موجب جذب مشتريان بيشتر برايتان خواهد شد و يك بازار كار كاملاً داغ در پيش رو خواهيد داشت دقت داشته باشيد كه بدين منظور شما مي توانيد فهرستي از افراد رقيب در اين زمينه تهيه كنيد و قيمت هايي كه آنان به مشتريان ارائه مي دهند شما اندكي از آن قيمت بكاهيد ؛ اما دقت داشته باشيد كمتر گفتن قيمت موجب كاهش كيفيت كار شما نشود، بلكه تنها هدف اصلي شما جذب مشتريان بيشتر با كيفيت كار عالي باشد.
البته دقت داشته باشيد به جز مواردي كه گفته شد شما به منظور كسب مشتريان بيشتر و همچنين دستيابي به سود بيشتر همواره مي ‌توانيد به سوي تبليغ كار خود برويد.
 در واقع استفاده از ثبت آگهي در انواع وبسايت ها و تبليغات باعث مي شود كه شما بتوانيد هم شهرت بيشتري را بدست آوريد و هم موجب كسب موفقيت و سود بيشتر و مشتريان بيشتر نيز برايتان خواهد شد. از جمله وب سايت ها ‌و برنامه‌ هايي كه مي ‌توانيد كار خود را در آن ها تبليغ كنيد مي ‌توان شيپور، ديوار، استاد كار، سنجاق، آچاره و غيره اشاره نمود.
با توجه به اينكه شغل فني نصب پكيج و تعمير آن در شمار شغل هاي حساس و تخصصي قرار دارد، يكي از بهترين شيوه ها جهت يادگيري اين مشاغل فني استفاده از كلاس هاي آموزشگاه هاي معتبر مي باشد تا خيلي خوب بتوانيد مهارت هاي لازم در اين گونه شغل‌ هاي فني به دست آوريد و همواره آن ها را به كار گيريد.
در حال حاضر در تمامي كشور يكسري آموزشگاه هايي وجود دارد كه دوره هاي مربوط به يادگيري نصب پكيج و تعمير آن را برگزار مي كنند، شما بايد گوش به زنگ باشيد تا بتوانيد به محض اطلاع رساني در اين گونه كلاس ها شركت كرده و مهارت لازم را به دست آوريد.
بهتر است بدانيد پس از كسب مهارت لازم و دريافت مدرك مربوطه مي‌توانيد كار خود را آغاز كنيد، اما ما به شما پيشنهاد مي كنيم پيش از اينكه به صورت رسمي كار خود را شروع كنيد تعدادي پكيج را به صورت رايگان نصب و تعمير نماييد ؛ چرا كه با انجام اين كار مي توانيد بر تجربه خود بيفزاييد و در ميان عموم اين سخن رد و بدل مي ‌شود كه فلان شخص مي تواند پكيج نصب كند يا حتي آن را تعمير نمايد.
اگر متمايل به نصب رايگان در در ابتداي كار خود نيستيد مي توانيد ميزان هزينه اندكي جهت نصب و تعمير پكيج از مشتري دريافت كنيد ؛ زماني كه شما اين كار را انجام مي دهيد اين عمل در ميان افراد دهان به دهان مي چرخد و باعث مي شود تا خيلي زود شما به يك شخص منصف و حرفه اي در در ميان همگان تبديل شويد و به كسب درآمد با استفاده از اين شغل فني بپردازيد.
تعميركار پكيج ابتدا دستگاه مربوطه را مورد بررسي قرار مي ‌دهد و با توجه به نياز آن متوجه مي شود كه بايد تعمير انجام شود يا اينكه پكيج كاملاً سرويس شود.
در صورتي كه پكيج به تعويض قطعات احتياج داشته باشد و يا تنها بايد آن را تعمير كند در اين صورت تعمير كار بايستي بيش از انجام هر كاري در رابطه با هزينه تعمير پكيج با مشتري صحبت ‌هاي لازم را انجام دهد و اگر مشتري شرايط موجود را پذيرفت مي توان به تعمير پرداخت ؛ اما اگر مشتري به انجام تعمير تمايل نشان نداد و يا پس از بازرسي پكيج سفارش را لغو نمود، در نتيجه براي هزينه كارشناسي مبلغي تعيين شده از سوي تعمير كار دريافت مي گردد.
به طور كلي پكيج به عنوان يك دستگاه كاملاً پر مصرف در ميان شناخته مي شود كه به طور معمول در همه فصل هاي سال مورد استفاده قرار مي گيرد ؛ مثلا در ماه‌ هاي گرم سال جهت توليد آب گرم و در فصل سرما جهت گرمايش رادياتور و شوفاژ و همچنين گرم نمودن فضا با استفاده از پكيج كاربرد دارد. بنابراين به كارگيري دائمي از پكيج همواره موجب مي گردد كه از ميزان عمر پكيج ديواري كاسته شود و هر آن احتمال دارد تا شما به يك سرويس دهي و تعمير پكيج از سوي تعمير كار احتياج پيدا كنيد.
در واقع وجود رسوبات و يكسري مواد معدني محلول در آب سبب مي گردد تا رسوبات در سيستم لوله كشي پكيج ايجاد شده و كم كم دستگاه پكيج ادامه فعاليت باز مي ماند. به منظور حفظ و نگهداري در دراز مدت از دستگاه پكيج بايستي به صورت دوره اي پكيج خود را سرويس نماييد.
اگر مي خواهيد بدانيد كه چه زماني بهتر است سرويس دهي پكيج انجام شود ؟ بايد دقت داشته باشيد كه هر گاه موارد زير اتفاق افتاد خيلي سريع از شخص تعمير كار بخواهيد تابه سرويس پكيج شما بپردازد اين علائم شامل موارد زير است :
- روشن نشدن پكيج به صورت انفجاري
- گرم نشدن آب مصرفي بهداشتي
- كاهش فشار آب گرم مصرفي
- گرم نشدن رادياتور
- كاهش و كوتاهي شعله اصلي پكيج.
در رابطه با سرويس دوره اي پكيج مي‌ توانيم بگوييم كه سرويس پكيج تقريباً با فاصله زماني ? ماهه و گاهي با تغيير يافتن فصول از تابستان به زمستان و بالعكس صورت مي پذيرد ؛ اما سرويس كامل پكيج بدين شكل است كه از طريق شخص تعمير كار متوجه مي شويد كه دستگاه شما نياز به سرويس كامل دارد ؛ زيرا سرويسكار تمام پكيج مورد بررسي و ارزيابي قرار مي دهد و آن را عيب يابي مي كند.
در اين شيوه همه اتصالات و قطعات موجود در پكيج تحت كنترل قرار مي گيرد، در صورتي كه نياز باشد سرويسكار از اسيد جهت برطرف سازي رسوبات موجود در مسير لوله ها استفاده مي كند. هنگامي كه قطعه اي در پكيج دچار مشكل فرسودگي يا شكستگي شده باشد خيلي زود بايد با يك قطعه نو جا به جا شود.
دقت داشته باشيد كه حتماً بايد تمامي اين فرايند به واسطه يك تعمير كار كاملاً خبره و متخصص به صورت ساليانه انجام گردد.

از جمله مراحلي كه بايستي حتماً به منظور سرويس دهي كامل پكيج ديواري به واسطه تعمير كار انجام دهيد عبارت است از :
- تنظيم شير گاز
- كنترل فشار آب
- كنترل گردش هواي پكيج
- كنترل دودكش ها
- هواگيري پكيج
- بررسي محور پمپ سير كولاتور
- بررسي حرارت پكيج
- رسوب زدايي پكيج

 

ترموود يكي از مصالح بسيار پركاربرد در صنايع مختلف و گوناگون است. چوب‌ها اغلب در ساخت مبل، بوفه، اشيا چوبي، ساخت ساختمان‌ها، درب و پنجره و موارد ديگر مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از گذشته تا به امروز از چوب استفاده‌هاي زيادي شده است.

دسته‌بندي چوب‌ها:

چوب‌ها همان ساختار درخت مي‌باشند كه از نظر بافت مي‌توان آن‌ها را به دو دسته سخت چوب‌ها و نرم چوب‌ها تقسيم كرد. سخت چوب‌ها چوب درختاني مي‌باشند كه داراي برگ‌هاي پهن هستند. بافت چوب درختان پهن برگ تنها زماني كه درختان داراي برگ هستند، قابليت رشد دارد. رشد چنين درختاني در فصل بهار شروع مي‌شود و هر چه به پاييز نزديك‌تر مي‌شويم، از رشد و نمو آن‌ها كاسته مي‌شود. رشد درختان پهن برگ از فصل پاييز متوقف مي‌شود. چوب‌هاي درخت گردو، درخت انجير، درخت بلوط، درخت چنار، درخت راش، درخت تبريزي، درخت سپيدار، درخت افرا و … در دسته سخت چوب‌ها قرار مي‌گيرند.

اما نرم چوب‌ها، چوب‌هاي حاصل از درختان سوزني برگ مي‌باشد. چوب اين نوع درختان در طول سال قادر به رشد و نمو مي‌باشند. به عبارت ديگر در طول سال زمان بيشتري براي رشد دارند. درختان سوزني برگ در فصل‌هاي بهار و تابستان با سرعت بيشتري رشد مي‌كنند و در بقيه فصل‌ها رشد آن‌ها به كندي و آرامي انجام مي‌شود. از درختان سوزني برگ مي‌توان به درخت سرو، درخت كاج و … اشاره كرد.

ويژگي ترموود

ويژگي ترموود

چوب ترموود سخت چوب است و يا نرم چوب؟

چوب ترمو ممكن است در دسته سخت چوب‌ها و يا در دسته نرم چوب‌ها قرار گيرد. به عبارت ديگر ترمو وود به چوبي گفته مي‌شود كه تحت شرايط خاص استحكام و مقاومت آن‌ها افزايش يافته است. حال چوب مصرفي مي‌تواند از هر نوع درختي چون درخت سرو، درخت بلوط، درخت افرا، درخت سرخدار، درخت گردو و غيره انتخاب شده باشد. چوب ترموود چوبي مي‌باشد كه ساختار سلولي آن بر اثر حرارت تغيير يافته است و ويژگي‌هاي شيميايي و فيزيكي آن بهبود يافته است.

چوب‌ ترموود و يا ترمو وود بر اثر قرار گرفتن در برابر حرارت و يا بخار آب رطوبت خود را نزديك به شش درصد از دست داده‌اند. رطوبت باعث پوسيدگي چوب‌ها، نفوذ جانوران ميكروسكوپي، ايجاد شرايط مناسب جهت رشد قارچ‌ها مي‌شود، در نتيجه كاهش آن و حرارت چوب‌ها مانع از پوسيدگي چوب، رشد قارچ مي‌شود. به طور كلي چوب ترمو چوبي مي‌باشد كه بر اثر حرارت مقاوم شده‌اند و عمر بلندتري نسبت به ساير چوب‌ها خواهند داشت.

ويژگي هاي چوب ترموود:

از ويژگي‌هاي چوب ترموود مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

افزايش مقاومت چوب مصرفي:

از ويژگي‌هاي چوب ترموود مي‌توان به افزايش مقاومت آن‌ها اشاره كرد. در واقع از حرارت دادن چوب‌ها قبل از اين كه به درجه اشتعال برسند، صرف نظر مي‌شود در نتيجه ترمو وود كردن چوب‌ها قرار نيست باعث سوخت و صدمه به آن‌ها شود بلكه با ايجاد تغييرهاي منحصر به فرد در ساختار چوب به استقامت و مقاومت آن‌ها كمك مي‌كند.

انعطاف پذيري و افزايش مقاومت در برابر فشارهاي بيروني :

از ديگر ويژگي‌هاي چوب ترموود مي‌توان به انعطاف‌پذيري آن‌ها و همچنين افزايش مقاومت آن‌ها در برابر فشارهاي بيروني اشاره كرد. چوب ترموود در برابر فشارهاي وارد شده از محيط بيروني مانند برخورد اجسام مختلف به آن‌ها مقاومت مي‌باشند و از انعطاف لازم برخوردار هستند

عايق فوق العاده صدا، گرما و سرما:

يكي از ويژگي‌هاي چوب ترموود كه سبب تمايز آن از ديگر چوب‌ها شده است، عايق بودن در برابر سرما، گرما و سرما مي‌باشد در نتيجه اين نوع چوب را مي‌توان در نماي ساختمان‌ها نيز مورد استفاده قرار داد. لازم به ذكر است كه چوب ترموود رسانايي بسيار ناچيزي دارد كه استفاده از آن در نماي داخلي ساختمان‌ها توصيه مي‌شود.

مقاومت بالا در برابر انواع شرايط آب و هوايي:

چوب‌هاي ترمو وود در برابر انواع آب و هوا مقاومت مي‌باشند، در حقيقت با انواع شرايط آب و هوايي سازگار هستند و مقاومت بالايي از خود نشان مي‌دهند. استفاده از چوب ترموود در محيط‌هايي با آب و هواي گرم و خشك، آب و هواي سرد و قطبي كاملاً سازگار خواهد بود.

عدم ترك خوردگي، تاب برداشتن و تغيير ابعاد:

از ديگر مزيت‌هاي چوب ترموود مي‌توان به عدم تاب برداشتن آن‌ها، عدم ترك خوردگي و غيره اشاره كرد. چوب‌هاي ترمو وود به دليل ساختار منحصر به فردي كه دارند با گذشت زمان تغيير ابعاد نمي‌دهند و همچنين سطح آن‌ها دچار ترك خوردگي نمي‌شود.

مقاومت در برابر رطوبت و آب:

چوب ترموود در برابر رطوبت و آب كاملاً مقاوم بوده و تغيير شكل نمي‌دهد. در واقع مي‌توان از اين نوع چوب‌ها براي ساخت استخر، سونا و غيره استفاده كرد. لازم به ذكر است كه استفاده از اين نوع چوب‌ها جهت اجرا كابينت‌ها، سينك‌هاي ظرفشويي و موارد ديگر بلامانع خواهد بود.

حفظ حالت طبيعي چوب:

يكي ديگر از ويژگيهاي ترموود حفظ حالت طبيعي آن‌ها مي‌باشد. چوب ترموود حالت طبيعي خود را به خوبي حفظ مي‌كند كه يكي از دلايل اصلي استفاده از آن‌ها در اجراي نماي داخلي ساختمان و طراحي داخلي ساختمان مي‌باشد.

رنگ پذيري فوق العاده چوب ترموود: 

چوب‌هاي ترموود رنگ پذيري بي نظيري دارند. در واقع اين نوع چوب‌ها رنگ را به خوبي جذب خود مي‌كنند كه مانع از ريختن رنگ و بره بره شدن آن‌ها مي‌شود، در نتيجه رنگ كردن آن‌ها به خوبي انجام مي‌شود و به كيفيت نهايي چوب مي‌افزايد.

ساب پذيري و برشكاري آسان:

چوب ترموود و ساير چوب‌ها را قبل از استفاده بايد به ابعاد مورد نظر و شكل‌هاي مورد نظر تبديل كرد، در نتيجه برش دادن آن‌ها و شكل دادن آن‌ها از ديگر كارهايي مي‌باشد كه بايد روي چوب‌ها اجرا كرد. چوب‌هاي ترموود خاصيت ساب پذيري و شكل پذيري بي نظيري دارند كه به ويژگي‌هاي آن‌ها افزوده است.

 

 

آموزش ساخت اپ و سايت مشابه ديوار بصورت كامل

همه ميدونيم كه سايت و اپليكيشن هاي تبليغاتي مثل ديوار و شيپور چقدر در زندگي مردم نفوذ كرده است . دليل اين اتفاق روي آوردن مردم به خريد و فروش اينترنتي است .

همه چيز راحت تر شده ، مثلا زمان هاي قديم اگر يك قالي دست دوم داشتيد بايد كول ميكرديد و ميبرديد به سمساري سر كوچتون اونم كه مفت ميخريد حالا يبار ما يه فرش دست دوم رو برديم سمساري مفت گفتيم بردار مفت هم برنداشت .

ولي از وقتي ديوار اومده مردم جوراب دست دوم رو هم ميفروشند و خوب هم فروش ميره و هم خريدار و هم فروشنده راضيه ...

اما اگر به سرتون زده براي خودتان يك سايت و اپليكيشن مثل ديوار يا شيپور بسازيد خيلي راحت ميتونيد اين كار را انجام بديد اگر برنامه نويس هستيد كه هيچ اگر نيستيد بايد بدونيد كه حتما بايد مواردي از برنامه نويسي را ياد بگيريد حتي اگر خودتان بصورت فني كار را مديريت نكنيد .

اگر هم برنامه نويس هستيد مقاله را بخونيد چون چيزهاي جالبي براي شما دارم .

دوره ي آموزش ساخت سايت و اپليكيشن مشابه ديوار و مشابه شيپور

 

در دوره ي آموزش استاد نيك زاد كه در آموزشگاه آواسام تهيه و توليد شده است بصورت كامل نحوه ي ساختن يك سايت و يك اپليكيشن موبايل مشابه ديوار و شيپور اموزش داده شده است .

دوره ي آموزش ساخت ديوار 23 جلسه ي ويديويي هست كه هر جلسه حدود 1 ساعت ميباشد .

در دوره ي آموزشي مباحث زير بصورت كامل توسط استاد نيك زاد آموزش داده شده است .

  • آموزش پروژه محور فريمورك كدايگنايتر ( codeigniter )
  • آموزش پروژه محور زبان برنامه نويسي پي اچ پي
  • آموزش پروژه محور جاوا
  • آموزش برنامه نويسي اندرويد در محيط اندرويد استوديو با جاوا
  • آموزش ارتباط سرور بين اپليكيشن موبايل و سرور
  • آموزش پروژه محور كتابخانه ي والي براي ارتباطات سروري ( volley library)
  • آموزش كامل طراحي قالب سايت ديوار با bootstrap

?3_ii1.jpg

سورس كد سايت و اپليكيشن ديوار يا شيپور

در دوره ي آموزش ساخت سايت و اپليكيشن ديوار استاد نيكزاد كه در بالا معرفي كرديم سورس كد ديوار و مشابه شيپور بصورت كامل قرار داده شده است . شما ميتوانيد از سورس كد آماده ي ديوار استفاده كنيد و يك سايت و اپليكيشن مشابه ديوار بسازيد .

اين دوره و اين سورس توانايي هاي برنامه نويسي شما را به شدت و با سرعت زياد تقويت ميكند.

همچنين شما ميتوانيد سورس كد را به راحتي نصب كنيد و يك سايت و يك اپليكيشن كپي ديوار و مشابه شيپور داشته باشيد.

دوره ي آموزش ساخت اپليكيشن و سايت ديوار و شيپور به همراه سورس كد كامل را ميتوانيد از سايت آواسام بصورت قانوني تهيه كنيد اين دوره پشتيباني عالي هم دارد كه تمام مشكلات شما را رفع ميكند.

 

چگونه يك باربيكيو روز يادبود را بدون كباب برگزار كنيم

اين يك تصور اشتباه رايج است كه تنها رويدادهاي خوب روز يادبود، رويدادهايي هستند كه در آن كباب‌هايي وجود دارند كه غذاي شما را آماده مي‌كنند. اما اگر اتفاقاً در آن آخر هفته ميزبان مهماني هستيد، واقعاً نيازي به كباب پز نداريد تا طعم مورد نظر خود را بدست آوريد. فر شما تنها چيزي است كه لازم است تا به غذاي شما طعمي لذيذ بدهد كه شما و مهمانانتان هوس مي كنيد. اين سه دستور غذاي باربيكيو را امتحان كنيد كه همه مهمانان شما فكر مي كنند كه شما يك گريل در آشپزخانه خود پنهان كرده ايد!

 

برگر

 

وقتي به رويدادهاي حياط خلوت فكر مي كنيد، هرگز نمي توانيد با يك همبرگر آبدار و لذيذ اشتباه كنيد. اين غذاي تابستان است - نه تنها براي روز يادبود، بلكه براي جشن هاي چهارم جولاي و جشن تولد در استخر نيز مناسب است.

 

ما دستوري پيدا كرده‌ايم كه به شما امكان مي‌دهد از فر براي تهيه كيك همبرگرتان استفاده كنيد! اما، به جاي اينكه فقط پتي برگر را مستقيماً روي يك تابه قرار دهيد، مي خواهيد همبرگر را روي يك توري مخصوص فر روي تابه اي كه با فويل پوشانده شده است، كباب كنيد. اميدواريم كه اين به شما فرصت بيشتري مي دهد تا در مورد خريد گريل مناسب براي خود فكر كنيد.

استيك

 

اگر به طور اتفاقي گريل نداريد، ما فقط دستور غذا را داريم كه به شما كمك مي كند يك استيك را در فر كباب كالاپايا  كنيد.

 

فقط براي روشن بودن، پختن استيك در فر با كباب كردن استيك در فر يكسان نيست - يك تفاوت وجود دارد! درست مانند كباب كردن همبرگر در فر، بهتر است استيك خود را روي يك قفسه مخصوص فر قرار دهيد تا هوا در زير استيك گردش كند و همان جلوه گريل را نشان دهد. بنابراين وقتي باربيكيوي روز يادبود شما اينجاست و گريل نداريد، اين دستور العمل را دنبال كنيد تا طعم استيك كبابي را كه خيلي دوست داريد به دست آوريد.

جوجه

 

اگر مي‌خواهيد مصرف گوشت قرمز را كاهش دهيد، سعي كنيد از اين مرغ خوشمزه در جشن روز يادبود خود استفاده كنيد. مجدداً، اگر گريل نداريد اما مي خواهيد طعم گريل مشابهي با مرغ شما داشته باشد، سعي كنيد پودر سير، زيره، نمك دريا و هر چيز ديگري را كه معمولاً هنگام كباب كردن مرغ خود را با آن مزه دار مي كنيد، تركيب كنيد.

 

 احساس محدوديت در آشپزي نااميد كننده است، به خصوص زماني كه مي خواهيد مراسم روز يادبود را با غذاهاي خوشمزه براي همه خانواده و دوستان خود برگزار كنيد. اگر گريل يا اجاق مناسب براي كمك به شما در هنگام ميزباني نداريد، مايليم به شما كمك كنيم تا راه حلي پيدا كنيد. براي يافتن وسايل مناسب براي نيازهاي روزمره و مناسبت هاي خاص خود به فروشگاه ما سر بزنيد.

فروشگاه كالاپايا بزرگ‌ترين فروشگاه اينترنتي كشور در حوزه لوازم خانگي و آشپزخانه ميباشد.، با گستره‌اي از كالا هاي متنوع براي تمام اقشار جامعه و هر رده‌ي سني، براي كاربران خود «تجربه‌ي لذت‌بخش يك خريد اينترنتي» را تداعي مي‌كند

منبع : فروشگاه اينترنتي كالاپايا

 

چرا براي كارهاي پزشكي از دستكشهاي لاتكس استفاده مي كنند؟

 

يكي از دستكش هايي كه در كارهاي پزشكي و در محيط هاي درماني زياد استفاده مي شود دستكش لاتكس است. دستكشي كه از همان ابتدا براي كارهاي پزشكي ساخته شده است. اين دستكش ويژگي هاي جالبي دارد كه باعث افزايش ايمني پزشك در حين كارش مي شود. اين دستكش ها متداول ترين دستكش هاي استاندارد پزشكي هستند و در همه جاهاي دنيا پزشكان در حين كارشان از آنها استفاده مي كنند.

ماده اوليه اين دستكشها از يك نوع درخت كه اولين بار در آفريقا يافت شد گرفته مي شود. نام درختي كه ماده اوليه اين دستكش ها از آن گرفته مي شود لاتكس است و به همين خاطر اين دستكش ها اين نام را گرفته اند. اين ماده حالتي كشساني دارد و باعث مي شود اين دستكشها به راحتي كش بيايند و منعطف باشند.

رنگ بندي در اين دستكش ها وجود ندارد و تنها در رنگ سفيد تا شيري هستند. از نظر ظاهري مي توان آن ها را از رنگ و غير شفاف بودنشان تشخيص داد. هنگامي كه اين دستكش ها را در دست مي كنيد دست ديده نمي شود.

اين دستكشهاي تخصصي با اين كه نازك هستند استحكام خوبي دارند و حتي در كش آمدن هاي زياد پاره نمي شوند. به همين خاطر در حين كار با اطمينان خاطر مي توان از آن ها استفاده كرد. علاوه بر پزشكي و معاينات و درمان از آن ها در برخي از كارهاي آزمايش گاهي و تحقيقاتي هم استفاده مي شود.

اين دستكشها سايز بندي دارند و در اندازه هاي كوچك و متوسط و بزرگ ساخته مي شوند. هر كس بايد آن ها را متناسب با اندازه و سايز دستكش استفاده كند. كوچك بودن بيش از حد باعث فشار به دستكش و پارگي مي شود. گشادد و بزرگ بودن آن نيز باعث مي شود در دست آزاد باشد و باعث ورود موادي كه ممكن است آلوده باشند شود.

ويژگي بسيار مهم اين دستكش ها كه آن ها به يكي از متداول ترين و بهترين دستكش هاي پزشكي بدل كرده است اين است كه باكتري و ويروس و عوامل بيماري زا نمي توانند از ساختار و بافت آن رد شوند. بافت يكپارچه و منسجم اين دستكش ها از عبور عوامل بيماري زا جلوگيري مي كند.

اين دستكش ها در مقابل باكتري و ميكروب مقاوم هستند اما در مقابل اسيد حساسيت دارند و نبايد در حين كار با مواد اسيدي از ان ها استفاده كرد. همچنين نسبت به حرارت حساس هستند و نبايد در حين كار با شعله از آن ها استفاده كرد. همچنين نبايد آن ها را در كنار حرارت بالا و يا تماس مستقيم با شعله آتش نگهداري كرد. چرا كه ممكن است سوراخ و آب شوند.

اين دستكشها تاريخ انقضا دارند اما معمولا ماندگاري آن ها بالاست و مي توان سالها از آنها استفاده كرد. به شرط اين كه جعبه بسته بندي آن ها در شرايط محيطي با دماي عادي و غير گرم نگهداري شود.

يك ويژگي ديگر و بسيار جالب نيز در لاتكس وجود دارد كه باعث راحتي بيشتر پزشك در حين كارش با آنها مي شود. آن هم اين است كه اين دستكش ها قدرت حس لامسه را كمتر نمي كنند. براي درك بهتر اين موضوع شايد جالب باشد بدانيد در حالي كه اين دستكش ها را در دست داريد حتي با تلفن همراه هوشمند خود مي توانيد كار كنيد. اين ويژگي باعث مي شود كه پزشك بتواند حتي معاينات خيلي دقيق را نيز در حالي كه اين دستكش ها را در دست دارد انجام بدهد.

 

 

 

فروش اقساطي خودرو به عنوان يكي از روش هاي فروش محصولات شركت هاي خودروسازي است. سالانه افراد زيادي به واسط? شرايط فوق العاده فروش اقساطي خودرو، مالك خودرو مورد دلخواه خود مي شوند. استفاده از اين شرايط به افراد كمك مي كند كه بتوانند با برنامه ريزي مالي بر درآمد خود، بتوانند خودرو خريداري نمايند. با توجه به قيمت بالايي كه خودروهاي مختلف دارند، امكان خريد نقدي خودرو براي عموم مردم امكان پذير نمي باشد. به اين ترتيب افرادي كه از سطح مالي اندك و متوسط برخوردار مي باشند، مي توانند به صورت كاملاً اقتصادي از شرايط فروش اقساطي خودرو سايا خودرو  براي خريد خودرو به صورت اقساطي استفاده كنند.

خودرو وسيله اي است كه از نظر كارايي بسيار كاربردي است و عموم مردم تمايل به خريد خودرو براي فعاليت هاي شخصي خود دارند. به اين ترتيب تقاضا براي خريد خودرو افزايش يافت و در نتيج? آن نيز شركت هاي خودروسازي تلاش نمودند كه حجم فروش مجموع? خود را متناسب با نياز بازار افزايش دهند. با توجه به مسئله افزايش قيمت خودرو و تنوع محصولات شركت هاي خودروسازي، زمين? براي فروش اقساطي خودرو علاوه بر فروش نقدي طرفداران زيادي پيدا كرد.

فروش اقساطي خودرو با شرايط آسان سايا خودرو

امروزه فروش اقساطي خودرو با شرايط آسان براي متقاضيان در نظر گرفته شده است، تا بتوانند بر حسب نياز نوع خودرو مورد دلخواه خود را با قيمت مناسب و شرايط عالي خريداري نمايند. به طور كلي شركت هاي متعدد خودرو سازي در داخل و خارج از كشور فعاليت مي كنند كه محصولات خود را به بازار تقاضا عرضه مي كنند. بنابراين عموم شركت ها براي آنكه بتوانند حجم فروش و تنوع مدل خودرو را افزايش دهند، علاوه بر فروش نقدي، شرايط مناسبي براي فروش اقساطي خودروهاي داخلي و خارجي در اختيار مشتريان قرار مي دهند.

فروش اقساطي خودرو با تحويل فوري

در حال حاضر شرايط عالي براي فروش اقساطي محصولات ايران خودرو، گروه بهمن موتور، سايپا، كرمان موتور، رنو، هيونداي، تويوتا، كيا، نيسان، فولكس واگن و ساير برندهاي معتبر خودروسازي داخلي و خارجي فراهم مي باشد. با توجه به حجم تقاضا و تعدد خودروهاي توليدي افراد به راحتي نمي توانند از توان خريد نقدي خودرو برآيند، به همين دليل از آپشن هاي فروش اقساطي خودرو با تحويل فوري بهره مي گيرند. به اين ترتيب مي توانند از مزاياي آن در جهت خريد خودرو مورد نظر استفاده نمايند.

مهمترين دغدغه افراد براي خريد اقساطي خودرو، اين است كه زمان تحويل خودرو چه زماني است و افراد كي مي توانند از خودروي خود استفاده نمايند. به همين جهت شركت هاي عرضه كنند? خودرو با در اختيار قرار دادن شرايط فروش اقساطي با تحويل فوري مي توانند از مزاياي آن بهره گيرند. بنابراين افراد در حين پرداخت اقساط خودرو مي توانند از خودرو نيز استفاده كنند. توجه به اين نكته به فرد كمك مي كند كه اطمينان بالايي از أخذ قرارداد خود داشته باشدبراي اطلاع از فروش اقساطي خودرو هاي خارجي به سايت مراجعه كنيد.

نكت? كليدي كه در رابطه با خريد اقساطي خودرو مطرح مي باشد، مراجعه به مراكز فروش معتبر اقساطي خودرو است كه داراي مجوز از اتحادي? مربوطه باشد و داراي كد شناسايي و فعاليت است.

فروش اقساطي خودرو خارجي

فروش اقساطي خودرو خارجي نيز با شرايط ايده آل در اختيار مشتريان قرار گرفته مي شود كه بتوانند بر اساس توان مالي خود، خودروي برند خارجي مورد نظر را با قيمت ارزان و كيفيت عالي خريداري نمايند. امروزه مشتريان محترم مي توانند از شركت هاي معتبر فروش اقساطي با تحويل فوري و آني خودرو، اتومبيل خود را خريداري نمايند. در اختيار قرار دادن اين شرايط به فرد كمك مي كند كه بتواند خودرويي با كيفيت بالا خريداري نمايند.

شركت آرشا خودرو با اتكاء به نيروي توانمند، شرايط فوق العاده اي براي فروش اقساطي خودروهاي داخلي و خارجي در اختيار مشتريان قرار دهند.

 

 

مختصري از نرم افزار MSP

با توجه افزايش تعداد و حجم ساخت‌وسازها و پروژه‌هاي عمراني و همچنين مرتفع‌سازي آن‌ها، نياز به مديريت جامع براي فازبندي پروژه‌ها و نحوه اصولي اجراي آن‌ها احساس مي‌شود و از آنجايي كه فردي كه به‌عنوان سرپرست كارگاه موظف به اجراي هر بخشي در زمان معين به خود است، اصول اجراي هر پروژه‌اي بر مبناي برنامه‌ريزي از پيش تعيين شده ضروري به نظر مي‌رسد.

آسان بودن كار با نرم ‌افزار MSP، سهولت استفاده از امكانات ويندوز، شباهت و نيز سازگار بودن كامل محيط و نوار ابزارهاي اين نرم افزار با ساير محصولات مايكروسافت، راهنماي برخط (Online) و كامل داخل برنامه، وجود نماهاي متنوع و گزارش گرفتن، امكان تعريف جدول‌هاي جديد و نيز نماها، به‌طوركلي داشتن يك محيط مورد پسند كاربر، اين نرم‌افزار را به نوع قابل توجهي از ساير نرم‌افزارهاي مشابه متمايز كرده است و مي توان MSP را به عنوان يكي از بهترين نرم افزار هاي مديريت پروژه در نظر گرفت.

امكاناتي كه اين نرم افزار در اختيار كاربرها قرار مي‌دهد طوري هست كه هم در مرحله برنامه ريزي و هم در ساير مراحل از قبيل گزارش‌گيري و نيز كنترل مي‌توان از آن استفاده كرد و نهايتاً به عنوان شناسنامه اي با درنظر گرفتن احجام كار هويت بخش مي‌باشد.

w1_0d4z.png

زير شاخه‌هاي مديريت پروژه

1- مديريت زمان در پروژه

2- مديريت محدوده در پروژه

3- مديريت كيفيت در پروژه

4- مديريت هزينه در پروژه

5- مديريت منابع انساني در پروژه

6- مديريت ريسك در پروژه

 

قابليت هاي نرم افزار MSP

در اين نرم افزار مي‌توان با تعريف زيرمجموعه‌ها كه براي هر پروژه اي مجزا مي‌باشد از قابليت بيشتر آن بهره برد. زماني كه شما قصد پيگيري و مديريت چند پروژه را به طور همزمان داشته باشيد اين ابزار بسيار مفيد خواهد بود به طوري كه كاربر اين امكان را خواهد داشت كه حول چندين پروژه گزارشات خود را به صورت همزمان دريافت كرده و اين خود بيانگر اين خواهد بود كه در سازمان شما سطح اجرايي بالا خواهد بود.

از ديگر قابليت هاي نرم افزار MSP مي توان به شناخت فعاليتهاي مختلف پروژه از طريق ساختار شكست  (Work Breakdown structure) يا اصطلاحا" WBS اشاره كرد كه با توجه به موضوع قرارداد و نوع پروژه تفاوت داشته و در واقع احجام كلي كار به فعاليتهايي در واحد كوچكتر تقسيم خواهد شد.

قابل‌ذكر هست كه هدف ما از تعريف WBS در يك پروژه و ايجاد ارتباطات و زمان فعاليت رسيدن به يك شبكه زمان‌بندي است و شبكه زمان‌بندي پروژه شامل ارتباطات و زمان فعاليت‌ها است كه در برنامه‌ريزي زمان انجام پروژه به ما كمك مي‌كند.

شبكه زمان‌بندي به ما مي‌گويد چه فعاليت‌هايي با چه تقدم و تأخري بايد نسبت به هم باشند و قبل از شروع فعاليت چه فعاليت‌هايي بايد انجام شوند. در شبكه زمان‌بندي، زمان فعاليت‌ها مشخص شده است و زمان انجام كل پروژه را مي‌توان به كمك شبكه زمان‌بندي پيش‌بيني كرد.

مسيري كه طولاني‌ترين زمان را تعيين مي‌كند و به‌اصطلاح مسير بحراني پروژه است در شبكه زمان‌بندي مشخص مي شود.

 يكي ديگر از مواردي كه از مزاياي نرم افزار MSP هست نشان دادن ميزان درصد پيشرفت پروژه‌ها مي‌باشد.   

برخي مواقع در حال انجام پروژه‌اي هستيم و برداشتمان اين هست كه درصد پيشرفت باتوجه‌به پيشرفت فيزيكي 42 % است ولي در حقيقت نمي‌توان پيشرفت واقعي در پروژه را تخمين زد اما تركيبي از سه نموداري كه در ادامه آورده شده است پيشرفتي از  كل پروژه را به صورت واقعي‌تر براي ما مجسم كرده و كنترل و مديريت پروژه را تسهيل نمايد.

 

 

مشخص كردن زمان معين هريك از فعاليت ها از مهمترين مواردي هست كه اهميت استفاده از نرم افزار فوق را نشان مي دهد.

مشخص‌كردن زمان‌بندي و مديريت پروژه‌ها به كمك نرم افزار MSP يكي از مراحل مهم تعريف براي انجام فعاليت ها با كنترل لازم است.

 زمان فعاليت‌ها را مي‌توان به راحتي در منوي Gantt Chart در ستون Duration  وارد كنيم اما نكته مهم رسيدن به يك تخمين مناسب از زمان فعاليت‌ها است.  

تخمين زمان فعاليت‌هاي پروژه باتوجه‌به نوع پروژه و نوع نگرشي كه به مديريت اجرايي پروژه خواهيم داشت متفاوت است.

ممكن است شما براي دو فعاليت يكسان در دو پروژه متفاوت زمان هاي متفاوتي را وارد كنيد چون شرايط اجرايي در دو پروژه متفاوت است .

براي اين كه بتوان مدت‌زمان فعاليت را تخمين زد از روش‌هاي زير استفاده مي‌كنيم:

- اطلاعات قديمي قبلي، مانند پروژه‌هايي كه قبلاً انجام شده.

- از طريق افرادي كه قرار است فعاليت را انجام دهند.

- نظر كارشناساني كه قبلاً پروژه‌اي شبيه پروژه شما را مديريت كرده اند.

 

شما مي‌توانيد در قسمت Start date روز شروع فعاليت و در قسمت Finish date تاريخ پايان فعاليت را وارد نماييد و در قسمت‌هاي بعدي برنامه‌اي كه مي‌خواهيد براي زمان‌بندي پروژه خود داشته باشيد را انجام دهيد و Ok بزنيد.

در نظر داشته باشيد كه در ابتدا، ما زمان‌بندي را به‌صورت اتوماتيك و خودكار براي تمامي فعاليت‌ها تعريف كرده بوديم و زمان هر فعاليت را هم خودمان بر اساس اطلاعاتي كه در دست داريم وارد نموده و نرم افزار MSP زمان پايان پروژه را به ما نشان خواهد داد اگرچه مي توانيم زمان شروع و پايان را تغيير داده و گزارش مورد نظر را بلافاصله بر اساس داده جديد از نرم افزار MSP بگيريم.

 

گزارش‌گيري  Report

1) گزارش گرفتن به‌صورت نوشتاري

?) گزارش گرفتن به‌صورت تصويري

در گزارش‌گيري نوشتاري مي‌توانيم فعاليت‌هايي كه از آنها قصد گزارش‌گيري داريم را ويرايش و جزئيات نمايش اطلاعات مانند فونت، سايز نوشته‌ها و ... را انتخاب نماييم. همچنين مي‌توانيم يك فرمت جديد گزارش‌گيري براي نرم افزار تعريف كنيم مثلاً در آن نام، نحوه نمايش بازه‌هاي زماني ( كل پروژه، سال به سال، ماه به ماه و ...) و تعداد تكرار آن نيز در صورت نياز (مثلاً دو ماه يكبار) برحسب نوع اطلاعاتي كه مي‌خواهيم در گزارش باشند قابل تنظيم هستند، تمامي گزارشات كاغذي به‌صورت نوشتاري خواهد بود.

در گزارش‌گيري تصويري در صورت نياز ارائه گزارشات به حالت تصويري و نموداري و به‌صورت ارائه گزارش با فرمت ( اكسل و Visio ) خواهد بود.

گزارش‌گيري بدين ترتيب خواهد بود:

گزارش از فعاليت‌ها

گزارش از منابع

كه مي توان بر اساس منابع يا Task مشخص نمود همچنين مي توان بر اساس هزينه، بودجه، و ... نيز گزارش‌گيري نمود و در ادامه به صورت تصويري هم ارائه شده است.

اين برنامه به مدير پروژه اجازه مي‌دهد تا منابع را بر اساس كار تمام‌وقت و يا پاره‌وقت تخصيص دهد.